2011/11. Jézus a felüljárón

 2011.03.24. 21:52

"Egy dolog irracionalitása nem kérdőjelezi meg a létét, csak leírja az állapotát." - Nietzsche

Nekem mondhat akárki akármit, amióta láttuk Jézust a felüljárón, már semmin sem lepődöm meg.

Az M5-ös kivezető szakaszán az egyik gyaloghídon sétált, hosszú, törtfehér ruhában deréknál lazán megkötve, de nem volt kopasz, mint a buddhisták, hanem hosszú hajú és (valószínűleg) szakállas, bár a jelenet pár másodpercig tartott, mivel elhaladtam a kocsival a felüljáró alatt és amikor visszanéztem, már nem láttam.

Emlékszem, öten ültünk az autóban, és miután tovahaladtam, valahogy bátortalanul egymásra néztünk. De nem mondtuk ki a kérdést, legfeljebb tekintetünk árulta el, hogy meglepődtünk. Aztán egyikünk megszólalt, mintha csak arról beszélne, hogy vett 10 deka párizsit olcsón: Jézus ott volt a hídon.

Mielőtt bárki magyarázatokat kezdene gyártani, közlöm, nem lényeges, hogy valóban megtörtént-e, vagy hogy valóban Jézus volt-e. Ha egy barátom egy nap azzal fordul hozzám, hogy szellemet látott, vagy bármilyen parajelenséget tapasztalt, talán az a dolgom, hogy erről lebeszéljem? Nem. Az ő valósága attól még létezik, hogy én nem éltem át. Az az ő igazsága, és mint tudjuk, igazság számtalan van, ahányan mi magunk, akik megéljük és leképezzük a megtörténteket. Végső igazság egy van.

A bejegyzés trackback címe:

https://belvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr142769342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása